گزارش توسعه فردی – مرداد 1402

2

مرداد ماه امسال بیشتر از قبل سرگردان و گرفتار ایده‌های مختلف شدم؛ خیلی از برنامه‌هایی که ابتدای ماه تنظیم کرده بودم یا به اتمام نرسید و یا کلاً از اولویت خارج شد. فکر می‌کنم باید کم کم روی یک موضوع یا ایده متمرکز بشم و یک سری از گزینه‌ها رو هم بذارم کنار (مشخصاً در مسیر شغلی).

نوشتن در بلاگ

نشد که بنویسم؛ خیلی گستره‌ی کارها زیاد بود و یکم باید بیشتر به مدیریت زمان فکر کنم. هنوز خیلی فعالیت‌ها به خوبی اولویت‌بندی نشده و این باعث شده بیشتر هم گیج بشم. کلاً دو تا پست نوشتم این ماه ولی برای شهریور می‌خوام که اصول اقتصادی رو تا حداقل اصل هفتم پیش ببرم و تا حد زیادی کاملش کنم.

برنامه مطالعه

خیلی خوب کتاب نخوندم. اولش با یکی از کتاب‌های جان گاتمن شروع کردم ولی تصمیم گرفتم که بگذارمش برای بعد و خیلی زود رفتم سراغ کتاب درد جاودانگی؛ نزدیک 60-70 صفحه خوندم ولی نتونستم با کتاب ارتباط بگیرم و اون رو هم گذاشتم کنار.

بعدش هم کتاب اتیکت رو شروع کردم به مطالعه و حدوداً یک سومش رو جلو بردم. یکم کتاب حجیمیه ولی متن روانی داره و میشه سرعت مطالعه رو بالا برد و زودتر تمومش کرد.

قبل از شروع کتاب اتکیت هم فایل صوتی اتیکت رو برای بار دوم گوش کردم و نوت برداشتم؛ اگه خواستید اطلاعات بیشتر در مورد فایل داشته باشید به این لینک مراجعه کنید.

برای ماه شهریور هم قصد دارم اول از همه این کتاب رو تموم کنم و بعدش هم برم سراغ کتاب AI super powers و حالا اگه برنامه خوب پیش رفت کتاب managing for dummies رو هم شروع کنم.

تو متمم هم سعی کردم مهارتهای ارتباطی رو جلو ببرم ولی با شروع درس‌ها متوجه شدم که اول باید روی ظرافت کلامی و تسلط کلامی کار کنم. قصد دارم که برای شهریور بیشتر روی ظرافت کلامی کار کنم و آگاهانه‌تر کلماتم رو انتخاب کنم و به کار ببرم (چه در نوشتن و چه در گفتن).

سمنیار داروساز عمومی یا تخصص

اول این ماه توی دانشکده یک سمینار با موضوع معرفی رشته‌های phd داروسازی برگزار شد که من هم شرکت کردم. با همه‌ی توضیحات و تفاسیری که وجود داشت و شرایط خوندن phd، فکر می‌کنم که مسیر من با اتمام دوره عمومی داروسازی توی دانشگاه متوقف بشه. تصمیم امروز من اینه که سراغ phd نرم و احتمالاً (99%) وارد بازار کار خواهم شد.

دوست دارم که در آینده یکم در مورد دلایلش بنویسم؛ خیلی دلایل شخصی نداره و به شرایط امروز صنعت و دانشگاه برمی‌گرده که می‌خوام بعد از اینکه تحقیق بیشتری کردم مفصل در مورد این موضوعات هم حرف بزنم.

نمایشگاه بین‌المللی فارمکس

البته این مورد خارج از مرداد ماه محسوب میشه و برای یکم و دوم شهریوره. اما از اونجایی که دارم با تاخیر گزارش ماه قبل رو می‌نویسم، این رو هم همینجا در موردش توضیح میدم.

فارمکس جاییه که شرکت‌ها و سازمان‌هایی که تو زنجیره تامین داروی کشور مشارکت دارن دور هم جمع میشن و با هم (و با اشخاص حقیقی فعال در این صنعت) تعامل می‌کنن (از شرکت‌های پتروشیمی گرفته تا شرکت‌های تبلیغاتی و بسته ‌بندی و ماده اولیه و …). یک سری کارگاه آموزشی هم برگزار میشه که برای من جالب بود و تو چند تا از اونها هم شرکت کردم.

خوبی اینجور نمایشگاه‌ها اینه که میشه فهمید تو صنعت چخبره و event هایی که برگزار میشه، کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی فعالین صنعت کمک می‌کنه از نزدیک مشکلات و چالش‌های صنعت داروی کشور رو رصد کنیم و بفهمیم. یک سری آمار و سرنخ‌های خوب و جالب هم دستگیرمون میشه.

پروژه‌های کاری

این ماه یک تایمی هم برای پروژه‌های تولید محتوا و طراحی سایت گذاشتم. یکی از مسیرهایی که از پارسال حدوداً شروع کردم همین بحث‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ بوده و یکی از گزینه‌های کاری من در آینده هم به همین فیلد برمی‌گرده.

تجربه دیتاکس و پادکست رادیوتصمیم

رادیوتصمیم رو تو پست‌های قبلی هم معرفی کرده بودم دیگه توضیحی در موردش نمیدم.

یکی از تمریناتی که اونجا مطرح شد دیتاکس (سم‌زدایی) بود که یعنی به مدت یک روز در هفته یا ماه بیایم و یک سری از فعالیت‌هایی رو که دوپامین زیادی در مغز ما ترشح می‌کنه رو کنار بگذاریم. اول عکس زیر رو ببینید:

منبع: رادیوتصمیم

یک سری از فعالیت‌هایی که ما روزمره باهاش درگیریم باعث ایجاد لذت و ترشح دوپامین تو مغز ما میشه؛ مثلاً بازی کامپیوتری، غذا خوردن (مخصوصاً فست فود)، شبکه‌های اجتماعی و …

حالا اگه حواسمون نباشه ممکنه استفاده بیش از حد کنیم و به این موارد معتاد بشیم. برای جلوگیری از اعتیاد باید بیایم و یک یا چند روز مشخص در ماه، این فعالیت‌ها رو حذف کنیم تا به اصطلاح جلوی تقویت شدن چرخه‌ی اعتیاد رو بگیریم. پشنهاد من اینه که به خود پادکست مراجعه کنید تا بهتر اهمیت موضوع رو درک کنید.

توی عکس هم سه سطح برای دیتاکس تعریف شده و شما کم کم از سطح beginner شروع می‌کنید و جلو میرید. مثلاً من یک روز تونستم تو این ماه سطح اولش رو انجام بدم و اون موارد قرمز رنگ رو به مدت 24 ساعت کنار بگذارم و از موبایل و لپتاپ و … استفاده نکنم. حالا سطوح بعدی موارد بیشتری هم اضافه میشه (مثلاً خوندن کتاب یا حتی خوردن غذا).

موارد نیازمند بهبود

ماه گذشته زمان زیادی رو صرف گوش دادن به موزیک کردم؛ یک سری کارهای جانبی و با اولویت کمتر رو بیشتر از قبل انجام دادم و نیاز دارم تا تمرکزم رو بیشتر کنم و زمانم رو بهتر مدیریت کنم.

نظم ساعت خواب و بیداری هم خیلی خوب نبوده و نیازمند بهبوده.

لازمه که رژیم غذایی رو بیشتر از قبل رعایت کنم؛ استفاده از غذاهای فراوری شده و فراورده‌های به دست آمده از شکر رو باید محدودتر کنم. البته مرداد ماه از این جهت ماه بدی نبود ولی قصد دارم چالش بیشتری ایجاد کنم.

نوشته‌های مرتبط

سایر نوشته‌های من

دیدگاه های شما

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

2 پاسخ

  1. سلام
    تعریف اتیکت متمم رو چندجای دیگه هم شنیده بودم. لازم شد برم سراغش. و همینطور رادیو تصمیم رو.
    اگه برای بیشتر و بهتر نوشتن ایده و راهکار داشتی لطفا ازش بنویس.

    1. سلام محسن جان ممنون که وقت گذاشتی خوندی و کامنت گذاشتی.

      در باب اتیکت و رادیومتمم که چیزی ننویسم بهتره چون هم محمدرضا شعبانعلی و هم میثم مدنی رو می‌شناسی احتمالاً. برای من که خیلی کاربرد داشته این محتواها (و سایر محتواهایی که توسط این دو معلم ارزشمند تولید شده).

      در مورد نوشتن که خیلی تازه‌کار محسوب میشم و نمی‌تونم نظر خاصی بدم؛ ولی فکر می‌کنم درس‌های متمم در باب ظرافت کلامی، تسلط کلامی و چالش نوشتن خیلی کمک کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت